نکاتی برای دانشجویان ترم اولی در دانشگاه های استرالیا
خواندن 1دقیقه

کارهایی که نباید قبل از شروع ترم انجام دهید: همه ما کارهای معمول قبل از شروع دانشگاه را می دانیم ، خرید کتاب،ثبت نام در کلاس‌ها و.. من تجربیاتی که طی 5 سال اخیردر دانشگاه کی‌ یو تی درباره کارهایی که قبل از شروع دانشگاه نباید انجام شود را ، با شما در میان می‌گذارم:

1-تمام کتاب ها را به یکباره نخرید:
این نکته‌ای حرفه ای است که من در ترم اول دانشگاه یاد گرفتم. تمام کتاب‌هایتان را یکباره نخرید.
مدتی در کلاس‌ها و کنفرانس‌ها حاضر شویدو با استاد خود صحبت کنید تا متوجه شوید کدامیک از کتاب‌ها واقعا ضروری هستند بدلیل اینکه وقتی قیمت کتاب‌ها روی هم انباشته شود مبلغ قابل توجهی می‌شود و این موضوع که‌ بابت آنها مقداری پول صرف شود وفقط‌ تنها یکی دوتای‌ آنها به درد شما بخورد خوشایند نیست, همین موضوع مرا به نکته بعدی می رساند.

2-تا جایی که امکان دارد کتاب‌های جدید را نخرید!
میدانم که بسیاری از شما کتاب‌های جدید با جلدهای براق را دوست دارید. اما این یک فریب است! می‌توانید از دوستانتان کتاب‌های دست دوم را بخواهید که بسیار ارزان تر برایتان تمام می شوند.این به این معنی است که می‌توانید با کسانی که هم اکنون این درس را گذراندند در ارتباط باشید، و اطلاعات مفیدی راجع به چگونگی درس بدست بیاورید.

3-بیش از حد متعهد نشوید:
این مساله ای است که من خودم با آن در گیرم. تعهد بیش از اندازه؛ اگر شما هم مثل من هستید و همیشه کارهای بیش از حد توان را قبول می‌کنید ،اکنون بهترین زمان است که نه گفتن را یاد بگیرید.
اگر دو کار تابستانی پیدا کرده اید وحدود 25 تا 40 ساعت در هفته کار می‌کنید ،برای گذراندن 2 تا 3 درس در طول یک ترم تحصیلی، احتمالا نیاز به ترک یکی از آنها و یا کاهش ساعات کاری خود پیدا می‌کنید بدترین مورد این است که به هفته 10 ترم درسی برسید و دیگر رمقی برایتان نمانده باشد.

4- در طول تعطیلات نگران ترم آینده نباشید:
آرام باشید. بعد از هفته آشنایی زمان زیادی برای فکر کردن به ترم تحصیلی خواهید داشت. اکنون زمان فکر کردن به ارزیابی، جدول زمانی نا بسامان و ایجاد هماهنگی بین دانشگاه و کار و زندگی اجتماعی نیست. الان زمان آرامش و اشتیاق به رسیدن ترم آینده است.

از بقیه دانشجویان نترسید!
اگر امسال دانشجوی سال اولی هستید ،از آشنایی با بقیه نترسید. از هر10 نفر،9 نفراحساس شما را دارند، و پیدا کردن دوست گذراندن دوره تحصیل را آسان تر می‌کند. همچنین برای انجام تکالیف گروهی اجباری بهتر است با چند نفری آشنا باشید.

پس لطفی در حق خودتان بکنید و قبل از اینکه امسال به دانشگاه برگردید کمی به خود آرامش دهید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید

    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments