6 نکته کاربردی و مفید درباره آزمون آیلتس برای مهاجرت به استرالیا
خواندن 2دقیقه

اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید، حتما می دانید که مدرک آیلتس برای استرالیا یکی از مهم ترین پیش نیازهای تمام دانشگاه های استرالیا می باشد.

IELTS مخفف International English Language Testing System می باشد و امتحانی است که هر ساله میلیون ها دانشجو در سراسر جهان آن را می گذرانند.

امتحان آیلتس مهارت های شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن شما در زبان انگلیسی را ارزیابی می کند.

آیتلس برای استرالیا در دو مدل برگزار می شود: امتحان آکادمیک (AC) و امتحان عمومی (GT).

امتحان آکادمیک معمولا برای دانشجویانی است که مایل هستند تحصیلات خود را در دانشگاه ادامه دهند.

امتحان عمومی تمرکز بیشتری روی استفاده روزانه از زبان انگلیسی داشته و مخصوص افرادی است که به ویزاهایی غیر از ویزای تحصیلی نیاز دارند.

بخش Listening و Speaking هر دو امتحان یکسان است، اما بخش های Reading و Writing آن ها متفاوت هستند. بنابراین قبل از ثبت نام از نوع امتحانی که باید بدهید مطمئن شوید.

آیتلس برای استرالیا

امتحان آیلتس می تواند برای افرادی که با این گونه آزمون ها آشنایی ندارد کمی دشوار به نظر برسد، اما با کمی تلاش و آماده سازی می توانید این امتحان را با نمراتی عالی پشت سر بگذارید.

6 نکته کاربردی زیر میتواند به شما در رسیدن به هدفتان، یعنی موفقیت در آزمون آیلتس برای مهاجرت به استرالیا کمک کند:

1- با فرمت آزمون آشنا باشید

قدم اول این است که آزمون را بشناسید و بدانید چگونه باید برای آن آماده شوید. آزمون آیلتس به چهار بخش تقسیم می شود. اینکه بدانید از هر بخش چه انتظاری باید داشته باشید تأثیر زیادی در گرفتن نمره خواهد داشت.

بخش Listening از 4 قسمت تشکیل شده است که شامل یک مکالمه اجتماعی، یک مونولوگ اجتماعی، یک مکالمه آکادمیک و یک مونولوگ آکادمیک می باشد.

بخش Reading از سه قسمت تقسیم شده است و شامل متن هایی با موصوعات زندگی روزمره، محیط کار و یک موضوع عمومی می شود.

بخش Writing از دو بخش تشکیل شده است که در آن ها از شما خواسته می شود یک نامه (فعالیت اول در آزمون عمومی) یا تفسیر اطلاعات (فعالیت اول در امتحان آکادمیک) و یک انشا (فعالیت دوم در هر دو امتحان) بنویسید.

در نهایت، بخش Speaking بین 11 تا 14 دقیقه طول می کشد و شامل معرفی خود، جواب دادن به سؤالاتی در مورد زندگی خود، صحبت در مورد یک موضوع خاص و ادامه مکالمه با ممتحن می شود. برای این بخش از امتحان باید زمان خود را از قبل رزرو کنید.

فرمت آزمون آیتلس

2- یک پارتنر پیدا کنید

مانند تمامی زبان ها، آسان ترین راه برای پیشرفت در زبان انگلیسی این است که روزانه از آن استفاده کنید.

می توانید با همکلاسی های خود تمرین کنید و یا از یک فرد انگلیسی زبان کمک بگیرید. این کار به شما اعتماد به نفس لازم برای قسمت Speaking آزمون را می دهد

3- یادگیری را برای خود جذاب تر کنید

کلمات و ساختارهای گرامری جدید با تکرار ملکه ذهنتان می شوند. وارد کردن زبان انگلیسی در فعالیت های روزانه تان می توانید روشی عالی برای یادگیری باشد.

دیدن برنامه های تلویزیونی بدون زیرنویس به پیشرفت توانایی شنیداری و خواندن مقالات به پیشرفت توانایی نوشتاری شما کمک خواهد کرد.

می توانید در فیس بوک یا اینستاگرام خود صفحات انگلیسی زبان را دنبال کنید تا هر روز با آن ها سر و کار داشته باشید.

4- تمرین کنید

مانند تمامی امتحان های دیگر، برای این آزمون نیز باید از قبل آماده شوید. منابع زیادی برای امتحان آیلتس وجود دارد که هم به صورت آنلاین و هم از کتاب فروشی ها می توانید آن ها را تهیه کنید.

همچنین می توانید در کلاس ها و کارگاه های آموزشی مخصوص آزمون شرکت کنید. این آزمون برای این طراحی شده است تا آمادگی شما برای تحصیل در استرالیا را ارزیابی کند، بنابراین تلاش برای این امتحان نتیجه مستقیمی روی آینده تحصیلی شما خواهد داشت.

آزمون آیتلس برای تحصیل در استرالیا

5- آرامش داشته باشید

سعی کنید قبل و در روز امتحان آرامش ذهنی خود را حفظ کنید و آموخته های خود را مرور کنید.

هر سوال را با دقت بخوانید و قبل از شروع به نوشتن جواب را در ذهن خود آماده کنید.

در حین امتحان، ابتدا پرسش هایی را انتخاب کنید که از پاسخ آن ها مطمئن هستید.

سوالاتی را که نمی توانید پاسخ دهید رها کنید و به سراغ سوالات دیگر بروید و در صورتی که زمان اضافه داشتید به آن ها برگردید.

آرامش برای آزمون آیلتس

6- از اطلاعات خود استفاده کنید

در بخش های Writing و Speaking آزمون آیلتس به یاد داشته باشید نمره به نظر شما تعلق نمیگیرد، بلکه به نحوه استفاده شما از اطلاعاتتان وابسته است.

اگر موضوعات خاصی هستند که اعتماد به نفس شما برای صحبت در مورد آن ها بیشتر است می توانید جواب های خود را طوری طراحی کنید که در آن چهارچوب ها قرار بگیرند.

همیشه بهتر است از ساختارها و گرامری استفاده کنید که آن ها را به طور کامل می دانید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید

    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments