دانشگاه دیکین (Deakin University)

وقت مشاوره رایگان

دانشگاه دیکین، دانشگاهی عمومی در ایالت ویکتوریای استرالیا بوده که بر طبق آمار سال 2016 در حدود 53 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در سال 1974 تاسیس گردیده و امروزه با شتابی بیش از سایر دانشگاههای استرالیا در حال رشد می باشد. این دانشگاه دو مرتبه در سالهای 1995 و 1999 عنوان بهترین دانشگاه استرالیا را بدست آورده است. پردیس اصلی این دانشگاه در فاصله 45 دقیقه ای از ملبورن قرار دارد. مهمترین شهر فرهنگی استرالیا بوده که میزبان بسیاری از رویدادهای فرهنگی جهان می باشد. این شهر به لحاظ جمعیت دومین شهر بزرگ کشور استرالیاست.

دانشگاه دیکین دارای چهار دانشکده مجزا می باشد که عبارتند از: دانشکدخ هنر و آموزش، دانشکده علوم و سلامت، دانشکده مهندسی و دانشکده محیط زیست. این دانشگاه بالاترین توان علمی تحقیقاتی خود را در رشته های مواد، علوم زیست محیطی، میکروبیولوژی پزشکی، تغذیه، شیمی تجزیه، پرستاری و داروسازی دارا می باشد. 89% از تحقیقات انجام شده در این دانشگاه در کلاس بالای جهانی انجام می گردد. دانشگاه دیکین در کنار دانشگاههای تراز اول جهان بر روی موضوعات مهم جهانی مانند تغییرات اقلیمی و انرژیهای تجدید پذیر تحقیق می نمایند.

خدمات دانشگاه به تمامی دانشجویان فارغ از اقامت آنها در داخل یا خارج دانشگاه ارائه می شود. امکانات ورزشی، کتابخانه ها، کتابفروشی ها و کلوپهای فرهنگی دانشگاه دیکین محیط دانشگاه را به محیطی دلپذیر تبدیل کرده تا در کنار تحصیل زندگی توام با آرامش فکری را تجربه کرده و تمامی امکانات مورد نیاز خود را در داخل دانشگاه تامین کنند.

از معروفترین فارغ التحصیلان دانشگاه دیکین که شهرت ملی و بین المللی دارند، می توان به جان برامبی (نخست وزیر پیشین و خزانه دار ایالت ویکتوریا)، لیندزی مکستر (رییس مرکز بانکی وست پک)، مارگارت مدن (رییس مرکز آموزش نوتردام) و جولی آتوود (عضو شورای قانونگذاری کویینزلند) اشاره کرد.