دانشگاه مک کوئری

دانشگاه مک کوئری دانشگاهی تحقیقاتی در سیدنی استرالیا می باشد که در حومه پارک مک کوئری واقع گشته است. این دانشگاه در سال 1964 و توسط دولت نیو ساوت ولز به عنوان سومین دانشگاه شهر سیدنی تاسیس گردید. شهر سیدنی که دانشگاه در آن واقع شده است، یکی از زیباترین و استانداردترین شهرهای دنیا برای زندگی بوده و دارای آب و هوای بسیار خوب (تابستان گرم و زمستان معتدل) است.  

دانشگاه مک کوئری از 5 دانشکده به همراه بیمارستان مک کوئری و مدرسه تحصیلات تکمیلی مدیریت تشکیل شده است که همگی در شهر سیدنی واقع گردیده اند. دانشکده های دانشگاه مک کوئری عبارتند از: دانشکده هنر، دانشکده بازرگانی و اقتصاد، دانشکده علوم انسانی، دانشکده پزشکی و سلامت و دانشکده علوم و مهندسی.

دانشگاه مک کوئری پذیرای دانشجویان از 120 کشور مختلف بوده و خدمات آموزشی و سلامت خود را به آنها ارائه می دهد. تنوع فرهنگی گسترده در این دانشگاه جوی لذت بخش برای دانشجویان خارجی ایجاد کرده و آنها را در تطبیق هر چه بهتر با محیط کمک می کند. در حدود 300 کمپانی و شرکت معروف در اطراف دانشگاه مک کوئری واقع گشته اند که ارتباط نزدیکی با دانشگاه دارند. همچنین دانشجویان دانشگاه مک کوئری با شرکت در برنامه های متعددی نظیر برنامه شرکت و همکاری با جامعه (PACE)  و همچنین برنامه راهبری جهانی (Global Leadership) می توانند مهارتهای شغلی و راهبری خود را ارتقا دهند. فارغ التحصیلان این دانشگاه براحتی می توانند موقعیت های شغلی دلخواه خود را در یکی از این شرکتها و یا حتی درخارج استرالیا پیدا کنند.

دانشگاه مک کوئری در طی سالیان گذشته فارغ التحصیلان شناخته شده ای را به استرالیا معرفی نموده و عده زیادی از فارغ التحصیلان این دانشگاه هم اکنون دارای سمت‌های مدیریتی و دولتی در استرالیا و یا دیگر کشورها هستند. چهره های مطرحی مانند جیم سورلی (شهردار سابق بریزبین)، تانیا لیبرسک (بسکتبالیست استرالیایی)، باری بروک (دانشمند استرالیایی) و مت باری (موسس سایت معروف Freelancer.com)  همگی از فارغ التحصیلان معروف دانشگاه مک کوئری هستند.