مدارس در نیوزیلند

مدارس در نیوزیلند

بیشتر مدارس متوسطه نیوزیلند دولتی هستند و طبق برنامه ای تدریس می کنند که در کل کشور ثابت است. مدارس متوسطه خصوصی نیز وجود دارند، که بیشتر آن ها بر اساس سنت های فلسفی یا مذهبی خاصی بنا شده اند.
مدرک اصلی مدارس متوسطه در نیوزیلند گواهی ملی دستاورد تحصیلی (NCEA) می باشد.
NCEA در سه سطح 1، 2 و 3 ارائه می شود. دانش آموزان معمولاً در سال 11 برای NCEA 1 شروع به درس خواندن می کنند و در سال های 12 و 13 آن را ادامه می دهند.
مدرک ملی مدارس متوسطه نیوزیلند (NCEA) در مؤسسات متوسطه نیوزیلند و جهان مورد تأیید می باشند.
حدود 60 مدرسه متوسطه مدارس بین المللی کمبریج را برگزار می کنند و 21 مدرسه یک یا چند دوره کارشناسی بین المللی ارائه می دهند.

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر مدارس متوسطه نیوزیلند دولتی هستند و طبق برنامه ای تدریس می‌کنند که در کل کشور ثابت است. مدارس متوسطه خصوصی نیز وجود دارند، که بیشتر آنها بر اساس سنت‌های فلسفی یا مذهبی خاصی بنا شده اند.
مدرک اصلی مدارس متوسطه در نیوزیلند گواهی ملی دستاورد تحصیلی (NCEA) می باشد.
NCEA در سه سطح 1، 2 و 3 ارائه می‌شود. دانش آموزان معمولاً در سال 11 برای NCEA 1 شروع به درس خواندن می‌کنند و در سال های 12 و 13 آن را ادامه می دهند.
مدرک ملی مدارس متوسطه نیوزیلند (NCEA) در مؤسسات متوسطه نیوزیلند و جهان مورد تأیید می‌باشند.
حدود 60 مدرسه متوسطه مدارس بین المللی کمبریج را برگزار می‌کنند و 21 مدرسه یک یا چند دوره کارشناسی بین المللی ارائه می دهند.

مدارس ابتدایی و راهنمایی در نیوزیلند

تقریباً تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه برنامه‌ای منظم، از 9 صبح تا 3:30 بعد از ظهر دارند. دانش آموزان در طول سال که به 4 ترم مساوی تقسیم شده است به مدرسه می روند. این ترم ها به شرح زیر هستند:

ترم یک: فوریه تا اواسط آپریل
ترم دو: اواخر آپریل تا ابتدای جولای
ترم سه: اواسط جولای تا اواخر سپتامبر
ترم جهار: اواسط اکتبر تا اواسط دسامبر

مدرسه ابتدایی سنین 5-10 (سال های 1-6)

مدارس ابتدایی پایه‌ای قوی در خواندن و نوشتن و محاسبه برای کودکان 5 تا 10 سال فراهم می‌آورد. این دانش آموزان 7 موضوع اصلی را یاد می‌گیرند: انگلیسی، ریاضیات، آمار، علوم، تکنولوژی، مطالعات اجتماعی، هنر، سلامت و ورزش. در دو سال آخر کودکان یک زبان دیگر را نیز می آموزند.

مدرسه راهنمایی سنین 11-12 سال (سال 7-8)

مدارس راهنمایی (در جایی که موجود باشند) برای 11 و 12 ساله‌ها پلی به مدرسه متوسطه ایجاد می‌کنند. این مدارس به دانش آموزان کمک می کنند ظرفیت فکری خود را افزایش دهند، اعتماد به نفس به دست آورند و مهارت‌های خود را افزایش دهند.

مدارس متوسطه سنین 13-18 (سال های 9-13)

مقطع متوسطه حدوداً 5 سال و از سن 9 تا 13 سالگی به طول می‌انجامد، و زمانی که دانش آموزان 12 یا 13 ساله هستند آغاز می شوند.