همه چیز درباره ی کار دانشجویی در استرالیا
خواندن 1دقیقه

کار حین تحصیل در استرالیا

ویزای دانشجویی استرالیا به شما اجازه می دهد به مدت 20 ساعت در طول هفته کار کنید و هزینه های زندگی و همچنین هزینه تحصیل خود را در استرالیا تأمین کنید. برای شروع کار دانشجویی در استرالیا ابتدا باید یک حساب بانکی باز کنید و شماره فایل مالیات (Tax File Number) دریافت کنید.

برای انجام کار بسیار مهم است که حقوق خود در محل کار را بدانید و مراقب کارفرمایانی که اصرار به پرداخت نقدی حقوق و یا انجام کار به صورت آزمایشی را دارند باشید.

همچنین حتما قبل از امضای هر قراردادی آن را به دقت مطالعه کنید. برای اطلاع بیشتر از حقوق خود در محل کار، میزان حقوق دریافتی و غیره می توانید به سایت https://www.fairwork.gov.au مراجعه کنید.

درآمد کار دانشجویی در استرالیا

بر طبق آمار منتشر شده توسط مقامات مسئول استرالیا در جولای 2018 حداقل حقوق در استرالیا حدود 19 دلار استرالیا در ساعت می باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در استرالیا، مقاله تحصیل در استرالیا را مطالعه نمایید.

کجا می توانید کار پیدا کنید

این موضوع بستگی زیادی به علایق و مهارت های شما دارد. مهم ترین مسئله این است که شغلی پیدا کنید که برای شما مناسب و ساده باشد، مثلاً نزدیک به محل زندگی تان باشد. کارهای نیمه وقت متداول بین دانشجویان شامل موارد زیر می شوند:

  • فروشندگی در انواع مغازه های و فروشگاه های مختلف، مانند لباس، لوازم الکترونیک و غیره.
  • کار در سینماها، رستوران ها، هتل ها و سالن های ورزشی.
  • کارهای خدماتی مانند کار در سوپرمارکت ها، پمپ بنزین ها و سایر مراکزی که نیاز به کار اجرایی داشته باشند.
  • کارهای صنعتی که اگر خوش شانس باشید، می توانید در زمینه مرتبط با تحصیل خود کار پیدا کنید برای مثال اگر دانشجوی رشته های مرتبط با رسانه باشید می توانید در یک ایستگاه تلویزیونی یا رادیویی محلی کار پیدا کنید.

چطور کار پیدا کنید

قبل از جستجو در تقاضای کار دانشجویی در استرالیا به یک رزومه نیاز دارید (که شرکت MYC در زمان اقدام برای ویزا در تهیه آن به شما کمک خواهد کرد). بسیار مهم است که رزومه شما بی عیب و نقص باشد بنابراین بهتر است قبل از پیدا کردن کار متن رزومه خود را با کسی که در زبان انگلیسی مهارت بالایی دارد بررسی کنید.

بعد از تهیه رزومه می توانید:

  • به مراکز خرید محلی رفته و رزومه خود را به مدیران فروشگاه ها ارائه دهید. می توانید از آن ها سؤال کنید که آیا موقعیت شغلی خالی دارند یا خیر و اگر جواب آن ها منفی بود رزومه خود را نزد آن ها بگذارید تا در صورت خالی شدن یک موقعیت کاری با شما تماس بگیرند. برای این که در نگاه اول تأثیر خوبی بگذارید بسیار مهم است که مرتب و آراسته به نظر برسید.
  • در وبسایت کارفرماهای احتمالی به دنبال موقعیت های شغلی باشید. در بسیاری از این وبسایت ها می توانید به صورت آنلاین درخواست کار دهید.
  • می توانید در سایت های کاریابی استرالیا مانند Seek، MyCareer، CareerOne و ApplyDirect کارهای نیمه وقت موجود در منطقه خود را جستجو کنید.
  • دانشگاه شما نیز ممکن است خدمات کاریابی ارائه دهد و بین شما و کارفرماها ارتباط برقرار کند و یا در وبسایت خود لیستی از کارهای نیمه وقت مناسب منتشر کند.

منبع:  https://www.studiesinaustralia.com/Blog/about-australia/how-to-find-parttime-work-in-australia

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید

    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments