دانشگاه فدریشن

دانشگاه فدریشن از جمله دانشگاههای 5 ستاره در ایالت ویکتوریای استرالیا بوده که در هر دو بخش آموزشهای شغلی و آموزشهای عالی فعال می باشد. این دانشگاه دارای چندین پردیس مختلف در منطقه ویکتوریای استرالیا بوده که از جمله آنها می توان به پردیسهای آرارات، جیپسلند، ویمرا، استاول و همچنین پردیس کوالالامپور در مالزی اشاره کرد. همچنین دانشگاه فدریشن با عنوان سریعترین دانشگاه محلی استرالیا در مقوله پیشرفت شناخته می شود.

این دانشگاه بر اساس 5 اصل مهم اداره می شود که عبارتند از: 1) کیفیت بالا در امر آموزش و تحقیق، 2) مسئولیت پذیری، 3) فراهم آوردن دسترسی دانشجویان داخلی و خارجی به امکانات دانشگاه، 4) احترام متقابل میان دانشگاه و دانشجویان و 5) همکاری با تمامی ارگانهای داخلی و خارجی در جهت پیشرفت دانشگاه

دانشگاه فدریشن ارائه دهنده 400 برنامه درسی مختلف (اعم از دوره های کوتاه مدت و دوره های طولانی تر به همراه مدرک) بوده و دارای دانشکده های بازرگانی، آموزش و هنر، سلامت و علوم و فناوری می باشد. در حال حاضر حدود 20 هزار دانشجوی داخلی و خارجی در دانشگاه فدریشن مشغول به تحصیل می باشند. آموزشهای شغلی این دانشگاه زمینه را برای تسهیل اشتغال فارغ التحصیلان فراهم می سازد. بیش از 79% از فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب مشاغل تمام وقت می گردند و این امر باعث گشته تا دانشگاه فدریشن بالاترین میزان استخدام فارغ التحصیل را میان تمامی دانشگاههای واقع در ایالت ویکتوریا داشته باشد.

دانشگاه فدریشن امکان ارائه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان داخلی و خارجی را فراهم می سازد. ارائه بورسیه به دانشجویان براساس معیارهای مختلفی از جمله عملکرد تحصیلی و قابلیت راهبر مورد ارزیابی قرار می گیرد. دانشجویان خارجی می توانند درخواست بورسیه شدن را پیش از آغاز تحصیلاتشان ارسال کرده و در صورت قبولی از کمک هزینه این بورسیه در طی تحصیلات خود استفاده کنند.

چهره های مطرح جهانی مانند کیت همیلتون (وزیر اسبق کشاورزی استرالیا)، استیو براکس (استاندار پیشین ویکتوریا) و ژاکلین دارک (خواننده) همگی از فارغ التحصیلان دانشگاه فدریشن هستند.