دانشگاه کرتین (Curtin University)
خواندن 1دقیقه

دانشگاه کرتین (Curtin) دانشگاهی در شهر پرت در غرب استرالیا بوده که نام خود را از چهاردهمین نخست وزیر این کشور (جان کرتین) گرفته است. دانشگاه کرتین بزرگترین دانشگاه در غرب استرالیا بوده و بر طبق آمار سال 2016 بیش از 58 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل بوده اند. علاوه بر آن، این دانشگاه با بیش از 90 دانشگاه از 20 کشور جهان تبادل دانشجو انجام می دهد.

دانشگاه کرتین عضو شبکه فناوری استرالیا (ATN) بوده و تحقیقات دانشگاهی و صنعتی بسیاری در زمینه های: منابع و انرژی (نفت و گاز)، فناوری اطلاعات، سلامت عمومی و محیط زیست انجام می دهد. این دانشگاه دارای 5 دانشکده اصلی بوده که عبارتند از: دانشکده بازرگانی (حسابداری، اقتصاد، مدیریت، بازاریابی، سیستم اطلاعات)، دانشکده علوم سلامت (پزشکی، پرستاری، مهندسی پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، روانشناسی)، دانشکده علوم انسانی (طراحی و هنر، رسانه و فرهنگ، آموزش)، دانشکده علوم و مهندسی (مهندسی شیمی و نفت، مهندسی عمران و مکانیک، مهندسی برق، مهندسی معدن) و مرکز مطالعات بومیان.

دانشگاه کرتین Curtin بزرگترین رشد را در رده بندی دانشگاهای جهان داشته که در سال 2015 صعودی 100 پله ای را تجربه کرده است. همچنین در زمینه مهندسی معدن این دانشگاه رتبه دوم جهان را بر طبق رده بندی 2017 داشته است که رتبه بسیار قابل احترامی است. این دانشگاه دارای مراکز مهارت آموزی و راهبری نیز بوده که با ارتقای توانایی دانشجویان در زمینه هایی مانند مدیریت پروژه های گروهی و سخنرانی در مجامع عمومی آنها را آماده ورود به بازار کار می کند. علاوه بر آن، مراکز ورزشی دانشگاه نیاز بسیار پیشرفته بوده و دارای استادیوم مجزای ورزشی است.

چهره های مطرح و شناخته شده ی جهانی مانند الیسا داون (کارگردان)، مایکلیا کش (عضو مجلس سنای استرالیا)، پریا کوپر (دارنده مدال طلای پارالمپیک شنا)، شیلا مک هیل (عضو سابق کابینه استرالیا)  همگی از فارغ التحصیلان دانشگاه کرتین هستند.

دانشگاه کرتین در سال 1966 تحت عنوان موسسه تکنولوژی استرالیا غربی (WAIT) تاسیس شد و در سال 1987 به عنوان دانشگاه و با اسم جدید دانشگاه فناوری کرتین به کار خود ادامه داد. این دانشگاه در شهر پرت واقع شده است.

تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال 2011 بیش از 47.000 نفر بود که از این تعداد 1788 نفر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل بودند.

حوزه های تحقیقاتی این دانشگاه عبارتند از:
• مواد معدنی و انرژی
• ICT و فناوری های در حال ظهور
• بهداشت
• توسعه پایدار

Curtin University
دانشگاه کرتین بیش از 815 رشته تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می نماید. دانشکده های دانشگاه کرتین عبارتند از:
• مطالعات بومی
• تجارت
• علوم انسانی
علوم و مهندسی

آدرس وب سایت دانشگاه دانشگاه کرتین (Curtin University)

http://www.curtin.edu.au/

جهت کسب اطلاعات تخصصی در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا و نیوزیلند، با یکی از دفاتر ما در استرالیا، ایران یا مالزی تماس بگیرید و در جلسات مشاوره رایگان ما شرکت نمایید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید

    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments