بسیاری از دانشگاه‌های نیوزلند داراری رتبه‌های جهانی ممتازی هستند که در بین آنها لیست ۸ دانشگاه برتر نیوزلند که به دلیل کیفیت آموزشی عالی و فعالیت‌ّهای تحقیقی چشمگیر مورد قبول وزارت علوم ایران و دارای اعتبار جهانی در سال ۲۰۱۷ می‌باشند در زیر آورده شده.


رتبه بندی دانشگاه ها نیوزیلند

رتبه بندی دانشگاه ها نیوزیلند

دانشگاه‌ّهای نیوزلند طیف گسترده ای از رشته‌های کارشناسی را با کیفیت جهانی در بخش آموزش عالی ارائه می‌دهند. آموزش در دوره‌های کارشناسی نیوزلند فرصت گرفتن مدرک تحصیلی با کیفیت بالا و بین المللی در برخی از موسسات عالی جهان را ایجاد می‌کند.

مدرک کارشناسی دانشگاه‌های نیوزلند :

این دوره آمادگی لازم برای مشاغل حرفه ای یا تحصیلات بیشتر را ارائه می‌کند . طول دوره کارشناسی تقریبا 3 الی 4 سال بصورت تحصیل تمام وقت می‌باشد،اگر چه برخی از موسسات به دانشجویان امکان خواندن جهشی با گذراندن ترم‌های آموزشی بیشتر در هر سال تحصیلی را می‌دهند. متقاضیان ورود به دانشگاه عموماٌ باید دبیرستان را در نیوزیلند تمام کرده باشند و یا معادل آن را در خارج از کشور داشته باشند.

مدرک کارشناسی

مدارک Honors معمولا 1 سال تحصیلی بیشتر از 4 سال کارشناسی است.

دوره های کوتاه مدت 6 ماهه Graduate)  Certificate) :

این مدرک به فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی امکان ادامه تحصیل بیشتری را قبل از مقطع فوق لیسانس می‌دهد. این مدرک می‌تواند پلی برای دوره فوق لیسانس باشد. طول این دوره6 ماه بصورت تمام وقت زمان می‌برد.

Graduate Diploma

این مدرک به فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی امکان دنبال کردن تحصیل بیشتر در سطح قبل از فوق لیسانس را میدهد ، اما عمیق تر از گواهینامه ها.این مدارک یکسال تمام وقت زمان می بردو میتواند به عنوان یک مسیری برای فوق لیسانس باشد.

شرایط ورود

دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه باید پیش نیاز تحصیلی و زبان را گذرانده باشند.که به طور کلی این شامل تکمیل دوره تحصیلی دبیرستان و همچنین مهارت بالای زبان انگلیسی میشود.

بعضی رشته ها ملزومات بیشتری می خواهند،مانند داشتن مطالعات بیشتر در زمینه بخصوص در طول دوره دبیرستان ،داشتن پورتفولیو ،شرکت داشتن در مصاحبه یا آزمون عملی.هر موسسه آموزشی پیش نیاز های خاص خود را دارد،بنابراین نکته مهم این است که قبل از درخواست رشته مورد نظر ،پیش نیاز های آن بررسی شود.

شهریه

شهریه بین رشته های متفاوت ،متغیر است.شهریه های زیر بیشترین و کمترین شهریه در دانشگاه های نیوزیلند در سال آموزشی 2014 برای دانشجویان بین المللی را نشان می دهد.

هنر ،علوم انسانی و علوم اجتماعی : از   21475 دلار (نیوزلند) تا 29700 دلار

تجارت ،اقتصاد حسابداری و امور مالی : 23870 تا 29700 دلار

مهندسی: از 29260 تا 38300 دلار

حقوق : از 25105 تا 29700 دلار

علوم پایه : از 24530 تا 29700 دلار

جهت کسب اطلاعات تخصصی در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا و نیوزیلند، با یکی از دفاتر ما در استرالیا، ایران یا مالزی تماس بگیرید و در جلسات مشاوره رایگان ما شرکت نمایید.

  وقت مشاوره رایگان