10 نکته که باید درباره خوابگاه های دانشجویی در استرالیا بدانید
خواندن 1دقیقه

اگر شما قصد دارید تا برای ادامه تحصیل به استرالیا بروید.گزینه های زیادی برای اسکان شما در این کشور وجود دارد به طور مثال اسکان در خانه هایی که مشاء هستند و شما در فضا های خانه با دیگر همخانه هایتان شریک هستید و یا زندگی با یک خانواده استرالیایی که مایل هستند اتاقی را در خانه خودشان به یک دانشجو اختصاص دهند و یا خوابگاه های دانشجویی و …
اگر شما به دنبال راحتی در کنار بودجه مالی محدود خود هستید و همچنین میخواهید شانس آشنایی با دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا را داشته باشید خوابگاه های دانشجویی بهترین انتخاب برای شما هستند.در ادامه به چند مزیت اسکان در خوابگاه های دانشجویی در استرالیا اشاره خواهیم کرد:

1- مدیریت بودجه

به دلیل اینکه خوابگاه های دانشجویی بر طبق نیاز های دانشجویان طراحی شده اند ارائه دهندگان این خدمات در استرالیا به بودجه دانشجویان توجه میکنند.شهریه این خوابگاه ها همه مخارج اسکان را شامل میشوند و بر خلاف گزینه های دیگر قبض برق ,آب ,اینترنت و بیمه در یک پرداخت ساده انجام میشود به این معنی که شما قادر خواهید بود تا میزان برداشت از بودجه خود برای اسکانتان را یدانید و به راحتی آن را مدیریت کنید که این موضوع مهمترین بخش از زندگی دانشجویی در استرالیا میباشد.

خوابگاه های دانشجویی در استرالیا

2- پیدا کردن دوست

خوابگاه های دانشجویی در زمانی که شما در استرالیا حضور دارید بهترین مکان برای پیدا کردن دوست هستند.در خوابگاه ها شما فضاهای موجود ساختمان را با عده ای دانشجو دیگر که هم دانشگاهی شما هستند و یا در دانشگاه های دیگر استرالیا مشغول به تحصیل هستند شریک هستید بنابراین شما میتوانید از این طریق هم صحبتی برای خود داشته باشید و از تجربیات دیگر دانشجویلن بین المللی استفاده کنید.

3- به اشتراک گذاشتن دانسته ها

با زندگی در خوابگاه اگر نیاز پیدا کنید تا با کسی درباره تکالیف درسی خود صحبت کنید و ایده های آنها را نیز بشنوید
همیشه هم اتاقی و همسایه هایی خواهید داشت که بتوانید از آنها کمک بگیرید.

4- امنیت

مهاجرت به یک کشور دیگر برای تحصیل میتواند فشار عصبی روی شما داشته باشد و احساس امنیت را در شما کمرنگ کند. خوابگاه ها از این موضوع به خوبی مطلع هستند و این باعث شده تا آنها تمهیداتی برای دانشجویان بین المللی در نظر بگیرند آنها با تعبیه ورودی های امنیتی قفل دار ,دستگاه های امنیتی کارتی ,دوربین های مداربسته و گروهی نگهبان , امنیت را در ساختمان خوابگاه ها برقرار میکنند و شما این اطمینان خاطر را خواهید داشت که محل اسکان جدید شما امن است.

خوابگاه های دانشجویی در استرالیا

5- مکانیابی مناسب

بیشتر خوابگاه های دانشجویی در نزدیکی دانشگاه های استرالیا مکانیابی شده اند. مراکز خرید و مکان های تفریحی به فاصله کمی از این ساختمان ها قراردارند.بنابراین هر زمان که شما وقت آزاد در میان برنامه تحصیلی خود داشته باشید نیاز نیست تا خیلی از ساختمان خوابگاه دور شوید.همچنین هر زمان که نیاز داشته باشید تا مسافت طولانی تری را بپیمایید شما به وسایل نقلیه عمومی مثل قطار و اتوبوس نزدیک خواهید بود بنابرین شما میتوانید به سهولت به اطراف محل اسکان خود نیز سفر کنید(این نکته را به خاطر داشته باشید که برای مدیریت آن بخش از بودجه خود که برای هزینه های زندگی دانشجویی خود در استرالیا در نظر گرفته اید شما نیاز دارید تا حد الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید ).

6- تعاملات اجتماعی

برای بسیاری از مردم فکر دوری از خانواده میتواند خیلی ناراحت کننده باشد اما در خوابگاه های استرالیا شما قادر خواهید بود تا نوع دیگری از خانواده را برای خود بوجود بیاورید. در جمع دوستانتان در خوابگاه شما معمولا با هم درس میخوانید با هم برای صرف نهار میروید و با هم مشکلات درسیتان را حل میکنید و مدام با هم در ارتباط هستید.بدلیل اینکه معمولا همه ی شما هدفتان یکی است شما با هم تجربیات مشترک زیادی خواهید داشت این به این معنی است که شما همیشه کسی را برای صحبت دارید که این بهترین درمان برای دلتنگی خانه و خانواده است.

خوابگاه های دانشجویی در استرالیا

7- ملزومات اتاق

بستگی دارد که شما چه اتاقی بگیرید ولی معمولان بیشتر خوابگاه های استرالیا ملزومات زندگی در یک اتاق مثل تخت خواب,میز تحریر ,صندلی و رخت آویز را برای دانشجو فراهم میکنند بنابر این زمانی که شما اتاق خود را تحویل میگیرید دیگر استرس خرید و جا به جایی وسایل را ندارید.
به علاوه بیشتر خوابگاه های دانشجویی در استرالیا خدمات دیگری همچون باشگاه بدنسازی ,فضا های مشترک جمعی ,تراس و باربیکیو به شما ارائه میدهند و شما میتوانید در فضای این خوابگاه ها هم روزهای هفته خود را سپری کنید هم آخر هفته خوبی داشته باشید.

8- فعالیت ها

بیشتر خوابگاه ها برنامه هایی را مثل سفر تفریحی در طبیعت ,رویداد های ورزشی و شرکت در جشن ها برای شما در نظر میگیرند و این خود میتواند در کنار تحصیل ,جاذبه های دیگری را نیز برای شما پوشش دهد.بنابراین شما میتوانید در کنار تفریح مطالب زیادی درباره طبیعت و فرهنگ استرالیا بیاموزید.

9- سهولت زندگی

اگر شما آشپز خوبی نیستید لازم نیست که نگران این موضوع باشید خوابگاه ها این مشکل را برای شما حل میکنند و شما میتوانید دز زمان ثبت نام خوابگاه درخواست کنید تا برای شما وعده های غذایی نیز در نظر گرفته شود و فقط کافیست تا شما هزینه آن را با اجاره هفتگی خود بپردازید.

خوابگاه های دانشجویی در استرالیا

10- یادگیری بهتر

مزیت های خوابگاه دانشجویی فقط این نیست که شما با دانشجویان دیگر در ارتباط باشید و به دانشگاه محل تحصیل خود نزدیک باشید در این مکان شما میتوانید علاوه بر داشتن حس استقلال از زندگی دور از خانه همیشه از کمک و راهنمایی پرسنل آموزش دیده این مراکز برخوردار باشید و این اطمینان خاطر را داشته باشید که آنها همیشه بهترین راهنمایی را به شما میدهند.

3 4 votes
امتیازدهی به مقاله

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید

    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments