دانشگاه گریفیث (Griffith University)
خواندن 1دقیقه

دانشگاه گریفیث (Griffith University) دانشگاهی عمومی در جنوب شرقی کوئینزلند می باشد که در سال 1971 تاسیس گردیده و از سال 1975 به پذیرش دانشجو اقدام کرد. این دانشگاه اولین دانشگاه در استرالیا بود که در رشته های علوم زیست محیطی و مطالعات آسیایی اقدام به ارائه درس کرد. نام دانشگاه برگرفته از نام استاندار پیشین کوئینزلند بوده که از نویسندگان قانون اساسی استرالیا نیز بوده است. این دانشگاه دارای چندین پردیس در مناطق مختلف بوده و پردیس اصلی در منطقه ناتان در 10 کیلومتری بریزبین قرار دارد. این دانشگاه به طور متوسط در حدود 44 هزار دانشجو داشته که در رشته های بازرگانی، جرم شناسی، حقوق، آموزش، مهندسی، فناوری اطلاعات، محیط زیست، طراحی و معماری، سلامت، علوم انسانی، زبان، موسیقی، علوم هوایی، هنرهای بصری و غیره به تحصیل مشغولند.

دانشگاه گریفیث در برخی رشته های از اعتبار بسیار بالایی در سطح جهان نسبت به سایر رشته ها برخوردار است. به عنوان مثال، این دانشگاه در رشته پرستاری در رتبه 29 جهان، در رشته های حقوق، آموزش، معماری و هنر در بین 100 دانشگاه برتر جهان و در رشته های زبان و علوم زیست محیطی بین 150 دانشگاه برتر جهان است. علاوه بر آن این دانشگاه همه ساله در میان برندگان بهترین دانشگاههای استرالیا به لحاظ کیفیت تدریس می باشد. دانشگاه گریفیث با 38 مرکز و موسسه تحقیقاتی دولتی و غیر دولتی در رشته های مختلف همکاری نزدیک داشته و به همین دلیل همواره در حوزه های علمی مختلف در استرالیا جزو دانشگاههای پیشتاز است.

زندگی دانشجویی در این دانشگاه بسیار هیجان انگیز و پرچالش است. دانشگاه گریفیث دارای مجموعه ای متنوع از گروههای اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و تحصیلی بوده که در هر یک از زمینه ها قادر خدمت رسانی به دانشجویان این دانشگاه است. برخی باشگاههای ورزشی این دانشگاه به قدری مشهور گشتند که در نهایت به عنوان ارگان رسمی از دانشگاه جدا گردیدند. همچنین این دانشگاه دارای 4 مجموعه خوابگاه بزرگ بوده که دوتای آنها را در پردیس اصلی و دوتای دیگر در پردیسهای دیگر دانشگاه (گراوت و گولد کوست) قرار دارند.

موسسه زبان انگلیسی دانشگاه گریفیث که با نام GELI شناخته می شود، ارائه دهنده واحدهای زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی است که در بدو ورود نیاز به بهبود سطح زبان انگلیسی دارند. واحدهای زبان انگلیسی این موسسه تمامی سطوح ابتدایی تا پیشرفته را در بر می گیرد. این مرکز همچنین دارای بخشی برای برگزاری آزمون زبان آیلتس می باشد.

فارغ التحصیلان دانشگاه گریفیث بعضاً چهره های مشهور و شناخته شده ای هستند. از جمله این چهره های معروف می توان به یان لمبرت (مدیر کالج اسکات)، بریک بارنز (راگبی باز مشهور استرالیایی)، اندرو فریزر (معاون استاندار کوئینزلند)، لاریسا واترز (سیاستمدار استرالیایی) و برت راگوس (نماینده مجلس استرالیا) اشاره کرد.

دانشگاه گریفیث (Griffith University) پس از تاسیس در سال 1975، به یکی از مبتکرتربن موسسات استرالیا و یکی از قویترین دانشگاه های حوزه آسیا و اقیانوس آرام تبدیل شده است. دانشگاه گریفیث نخستین دانشگاه ارائه دهنده مدرک مطالعات آسیایی و زیست محیطی استرالیا بود و همچنان در این زمین پیشتاز میباشد.

دانشگاه گریفیث از بزرگترین موسسات آموزشی، دارای پردیس های مختلف و امکانات آموزشی و تحقیقاتی معتبر بین المللی میباشد. گریفیث اکنون در 5 پردیس خود ارائه دهنده بیش از 300 مدرک تحصیلی مختلف میباشد و 43,000 دانشجو از 131 کشور مختلف جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. گریفیث از نظر وسعت در بین موسسات آموزش عالی استرالیا در جایگاه نهم قرار دارد.

این دانشگاه با ارائه بیش از 300 مدرک دانشگاهی، این امکان را در اختیار دانشجویان قرار میدهد تا با توجه به علاقه خود مناسب ترین رشته تحصیلی را انتخاب کنند:

• علوم انسانی و زبان
• بازرگانی و تجارت
• آموزش
• مهندسی و IT
• محیط زیست، برنامه ریزی و معماری
• بهداشت و درمان
• جرم شناسی و حقوق
• موسیقی

سایت دانشگاه گریفیث

آدرس وبسایت دانشگاه گریفیث: https://www.griffith.edu.au/

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید

    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments