اطلاعات جامع درباره مدارس شبانه روزی در استرالیا
خواندن 2دقیقه

عقاید متفاوتی در خصوص فرستادن دانش آموزان به مدارس شبانه روزی وجود دارد. در حال حاضر 188 مدرسه شبانه روزی در استرالیا وجود دارد که از این میان 94 مدرسه مختلط، 54 مدرسه دخترانه و 40 مدرسه پسرانه می باشد.

بسته به موقعیت مکانی، مدارس شبانه روزی امکانات متفاوتی را ارائه می دهند و نسبت دانش آموزان روزانه به دانش آموزان شبانه روزی تغییر می کند. به عنوان مثال مدارسی که در مراکز شهر واقع شده اند معمولا کوچکتر هستند و تعداد دانشجویان روزانه این مدارس نسبت به دانش آموزان شبانه بیشتر است در حالی که مدارسی که خارج از شهر هستند معمولا بزرگتر بوده و از امکانات بیشتری برخوردار می باشند. به همین نسبت تعداد دانش آموزان شبانه روزی به دانش آموزان روزانه در این مدارس بیشتر می باشد.

مزایای مدارس شبانه روزی

1-ایجاد حس استقلال و مسئولیت پذیری فردی

دانش آموز می آموزد از سن پایین مدیریت زمانبندی داشته باشد و تصمیمات فردی بیشتری اتخاذ کند.

2-تمرکز بیشتر روی مسائل آموزشی

مدارس شبانه روزی فضایی ورای مدارس روزانه برای دانش آموز فراهم می کنند و حیطه آموزشی در این مدارس گسترده تر است. داشتن فعالیت های خارج از برنامه در خارج از ساعات استاندارد تحصیل در مدارس روزانه از مزایای این گونه مدارس می باشد.

3-در مقایسه با مدارس روزانه، تعداد دانش آموزان در کلاس های درسی در مدارس شبانه روزی کمتر بوده و در نتیجه دانش آموزان فرصت بیشتری برای ارتباط مستقیم با معلمان خود دارند.

4-برقراری دوستی های عمیق بین دانش آموزان

به دلیل اینکه دانش آموزان مدارس شبانه روزی زمان بسیار زیادی را با یکدیگر می گذرانند و از خانواده های خود دور هستند، دوستی های بسیار عمیقی در این سنین رشد می گیرد که گاها سال های سال ادامه خواهد داشت.

معایب مدارس شبانه روزی

1-هزینه: اکثر مدارس شبانه روزی در استرالیا خصوصی هستند و به همین دلیل شهریه این مدارس برای دانش آموزان بالاتر از حد نرمال می باشد. علاوه بر شهریه، مخارج زندگی و اسکان دانش آموز نیز قابل توجه می باشد. در نتیجه انتخاب مدارس شبانه روزی نسبت به مدارس روزانه تفاوت چشمگیری در میزان هزینه تحصیل دارد.

مقاله هزینه تحصیل در استرالیا را بخوانید

2-دور بودن از جامعه واقعی

به عقیده برخی از کارشناسان تحصیل در مدارس شبانه روزی ارتباط دانش آموز با دنیای واقعی را کمتر می کند و شناخت دانش آموز از جامعه منحصر به افرادی از طبقه اجتماعی و مالی نظیر خود خواهد بود. به عبارتی این گروه اعتقاد دارند با انتخاب مدارس شبانه روزی برای دانش آموز، وی در یک حباب و به دور از جامعه واقعی رشد خواهد کرد.

انتخاب مدارس شبانه روزی مانند سایر گزینه های تحصیلی در مقاطع مختلف به روحیه فردی دانش آموز، علایق و خواسته های دانش آموز و در نهایت توانایی مالی والدین بستگی دارد.

مدارس شبانه روزی در استرالیا

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی

بسته به موقعیت مکانی مدرسه قیمت ها متفاوت خواهد بود ولی به صورت تقریبی می توان گفت قیمت مدارس شبانه روزی در استرالیا برای دوره دبیرستان (سال 7 تا 12) بین 47800 دلار استرالیا تا 68880 دلار استرالیا متغیر خواهد بود.

همانطور که پیش از این گفته شد، انتخاب مدارس شبانه روزی انتخاب ارزانی نیست و تقریبا می توان گفت مدرسه شبانه روزی ارزان وجود ندارد.

بورسیه تحصیلی مدارس شبانه روزی در استرالیا

بورسیه می تواند به دو صورت به دانش آموزان تعلق بگیرد.

1-بورسیه تحصیلی عملی

2-بورسیه برای مخارج خوابگاه دانش آموزان

بورسیه علمی مدارس به دانش آموزان شبانه روزی و روزانه تعلق می گیرد و معمولا به عملکرد عمل و رفتار دانش آموز در مدرسه بستگی دارد.

بورسیه برای مخارج خوابگاه به اندازه بورسیه علمی متداول نیست و فقط منحصر به دانش آموزان شبانه روزی می باشد.

هر دو نوع بورسیه می تواند به صورت کامل یا درصدی مخارج تحصیل یا اسکان را در بر گیرد.

مدارس شبانه روزی در استرالیا

وضعیت خوابگاه های مدارس شبانه روزی در استرالیا

بسته به موقعیت مدارس شبانه روزی معمولا تعداد 2 تا 4 دانش آموز در هر اتاق اسکان می یابند. معمولا دانش آموزان سال 12 اتاق شخصی خود را دارند

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید

    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments