7 نکته طلایی قبل از مهاجرت به استرالیا
خواندن 1دقیقه
  • استرالیا با داشتن تنها 23 میلیون جمعیت، پس از آمریکا و انگلستان سومین مقصد دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل می باشد. علت این امر را می توان کیفیت بالای سیستم آموزشی این کشور دانست. شاهدی دیگر بر این مدعا بودن 8 دانشگاه استرالیا در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان است. دانشگاههای استرالیا در حدود 2 میلیون و پانصد هزار فارغ التحصیل شاخص و شناخته شده به جامعه جهانی تحویل داده اند که از این میان 15 نفر در فهرست برندگان نوبل قرار دارند.
  • برای تحصیل در استرالیا گزینه های متعددی پیش روی شماست. شما می توانید در رشته مورد علاقه خود در در دانشگاهی خوب و در مکانی خوب تحصیل کنید. برخی دانشگاههای خوب استرالیا در وسط شهرهای بزرگی مانند سیدنی و ملبورن واقع شده و برخی دیگر از دانشگاهها با فاصله ای کم یا زیاد از شهر در منطقه ای روستایی قرار گرفته اند. سعی کنید علاوه بر توجه به رشته مورد علاقه تان، از متناسب بودن محل تحصیل (بافت شهری یا روستایی) با روحیات خودتان نیز اطمینان حاصل کرده تا بتوانید حداکثر بهره را از دوران تحصیلی خود ببرید.
  • استاندارد زندگی در استرالیا جزو بالاترین استانداردها در سطح جهان است. هزینه های زندگی در مقایسه با آمریکا و انگلستان بسیار پایین تر بوده و دانشجویان خارجی در کنار تحصیل مجاز به کار پاره وقت نیز می باشند که این امر نه تنها به لحاظ مالی تا حدودی جبران کننده هزینه های زندگی بوده بلکه سرعت وفق پذیری با جامعه استرالیا را نیز در این دانشجویان افزایش می دهد.
  • به نظر شما نمره D نمره ای بد و A نمره ای خوب است؟ به یاد داشته باشید که سیستم نمره دهی در دانشگاههای استرالیا کاملاً متفاوت می باشد. در حقیقت بهترین نمره در دانشگاههای استرالیا HD بوده که مخفف High Distinction به معنی خودمانی “یک سر و گردن بالاتر از بقیه” می باشد. پس از آن، نمره های دیگر عبارتند از: D (Distinction)، C (Credit)، P (Pass) و F (Fail).
  • استرالیا چهارمین کشور شاد در جهان است. مردم این کشور علیرغم تنوع گسترده نژادی و قومی در آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند. زبان رسمی در استرالیا انگلیسی است. با این حال در حدود 200 زبان و گویش متفاوت در این کشور وجود دارد که حدود 45 زبان متعلق به بومیان این سرزمین می باشد. پس از انگلیسی، زبانهای ایتالیایی، یونانی، چینی، عربی و ویتنامی جزو زبانهای رایج مردم هستند.
  • وقتی از اروپا، خاورمیانه یا اروپا به سمت استرالیا پرواز می کنید، پرواز زدگی (Jet lag) در انتظار شماست. پرواز زدگی حالتی است که در آن تنظیم خواب فرد پس از پروازی طولانی و به علت اختلاف ساعت مبدأ با مقصد پرواز به هم ریخته و باعث عوارضی مانند عدم تمرکز کافی، مشکلات عصبی و غیره می شود. بنابراین اگر در طی روز به استرالیا می رسید، سعی کنید تا شب بیدار مانده و سپس بخوابید و اگر شب به استرالیا می رسید سعی کنید هر چه سریعتر بخواب رفته تا بدن شما با ساعت محیط تنظیم گردد.
  • اگر تازه وارد استرالیا شده اید، به هنگام تماس با خانواده و دوستان، اختلاف ساعت را به آنها یادآور شده و ساعتهای خود را با یکدیگر تنظیم کنید. از طریق لینک زیر می توانید از ساعت دیگر مناطق دنیا اطلاع حاصل کنید:  https://www.timeanddate.com/worldclock

 

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید

    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments