آموزش زبان در نیوزیلند

نیوزلند و همچنین دیگر کشورهای انگلیسی از مقاصد اصلی دانشجویان و نیروهای کاری ایرانی هستند. موسسه ها و کالج های زیادی در نیوزلند به آموزش زبان به خارجی ها مشغول بوده و حتی به آنها در زمینه هایی مانند اقامت و کاریابی نیز کمک می کنند. هزینه این موسسات چیزی در حدود هفته ای دویست یا سیصد دلار می باشد. علاوه بر آن کلاس های فشرده دیگری نیز در نیوزیلند وجود دارند که می توانید به صورت ترمی، هفته ای و غیره در آنها ثبت نام کنید. این کلاسها معمولاً به تعیین سطح اولیه نیاز دارند تا شما در کلاسی مستقر گردید که با سطح زبان شما منطبق باشد. از مزایای بسیار خوب این کلاسها آن است که شما این فرصت را خواهید داشت تا با افراد مختلف از کشورهای دیگر نیز که برای یادگیری زبان به این موسسات می آیند ارتباط پیدا کرده و با فرهنگ دیگر مردم جهان نیز آشنا شوید. این امر در دراز مدت برای جا افتادن در کشوری خارجی با تنوع فرهنگی بالا بسیار حائز اهمیت است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با این موسسات به صورت تلفنی و یا از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید.

سیستم آموزش زبان در نیوزیلند به اختصار ESOL نامیده می شود که مخفف English for Speakers of Other Languages بمعنای “انگلیسی برای افرادی با زبانهای غیر انگلیسی” می باشد. دوره های آموزش زبان در موسسات ESOL می توانند شامل مکالمات روزمره و یا آموزشهای ویژه برای دانشجویان و همچنین آموزشهای گروهی متفرقه باشد. از مهمترین موسسات آموزش زبان در نیوزیلند می توان به موسسه کمپبل (www.campbell.ac.nz) ، موسسه  کیوی (www.kiwienglish.co.nz)، موسسه CCEL (www.ccel.co.nz)، موسسه Ara (http://www.ara.ac.nz/explore-ara/international)، کالج انگلیسی ABC (http://www.abc.ac.nz/) در کنار دهها موسسه آموزش زبان انگلیسی دیگر اشاره کرد. برخی ویزاهای نیوزیلند نیاز به حداقلی از دانش زبان انگلیسی دارند. بسیاری از متقاضیان درجه دوم (همسر و یا وابستگان متقاضی اصلی ویزا) که برای ویزای اقامتی اقدام می نمایند می توانند آموزش زبان را از طریق برنامه پیش خرید (Pre-purchase Program) دریافت کنند. اگر به همراه ویزای خود دارای گزینه کلاس زبان Pre-purchased هستید، معنای آن این است که بدون هزینه اضافی می توانید در کلاسهای تایید شده زبان انگلیسی ثبت نام کنید.

علاوه بر موارد فوق شما باید برای یادگیری زبان انگلیسی همه روزه تمرین کنید. اگر سطحی ابتدایی از زبان را دارید، تمرین شما می تواند شامل معاشرت با شهروندان نیوزیلندی و یا کار پاره وقت در مکانی باشد که در آن مجبور به صحبت با افراد انگلیسی زبان باشید. همچنین مرور هر روزه اخبار تلویزیون و روزنامه و یاد گرفتن اسامی افراد مهم، مکانها و روزهای مهم در نیوزیلند به یادگیری هرچه بیشتر شما کمک شایانی خواهد کرد. اگرچه مردم نیوزیلند به انگلیسی صحبت می کنند، لیکن درک کامل لهجه نیوزیلندی که در اصطلاح به آن لهجه کیوی می گویند (برگرفته از نام پرنده کیوی که در این سرزمین یافت می شود) نیازمند اندکی تمرین و معاشرت هرچه بیشتر با سکنه اصلی نیوزیلند است.