چه چیزهایی را می توان به استرالیا برد؟(وسایل مجاز)
خواندن 2دقیقه

فهرست مطالب در این مقاله

اگر شما ویزای دانشجویی استرالیا را دریافت کرده اید و به زودی عازم این کشور هستید، باید نکاتی را در خصوص وسایل مجاز سفر به استرالیا که می توانید همراه خود داشته باشید بدانید.

بسیاری از دانشجویان ایرانی برای صرفه جویی در هزینه زندگی در استرالیا ممکن است تمایل داشته باشند وسایل و کالاهایی را با خود ببرند تا نیاز به خرید آن ها را پیدا نکنند، اما برخی از این وسایل است ممکن است دردسر ساز باشند.

کالاهایی هستند که وارد کردن آن ها به استرالیا ممنوع و یا دارای محدودیت می باشد. یکی از نکات حائز اهمیت پیش از سفر به استرالیا این است که از محتویات چمدان ها و کیف های خود اطلاع کامل داشته باشید، زیرا در صورت در اختیار داشتن اقلام ممنوعه یا مورد محدودیت، ممکن است توسط مأمورین فرودگاه جریمه شوید.

قبل از ورود به استرالیا در فرودگاه به شما فرم هایی ارائه می شود تا اطلاعات مربوط به هدف از سفر، کالاهایی که همراه دارید و غیره را اعلام کنید. مطمئن شوید که به تمامی سؤالات این فرم با دقت و صحت کامل پاسخ دهید.

مواد غذایی

از جمله مهم ترین اقلامی که ورود آن ها به استرالیا ممنوع می باشد میوه، سبزیجات و غذاهای خانگی بدون بسته بندی تجاری می باشد.

در صورت مشاهده هر گونه میوه یا سبزیجات و یا مواد غذایی بدون بسته بندی تجاری در بار مسافر، این موارد توسط مأمورین فرودگاه ضبط شده و مسافر خاطی ملزم به پرداخت جریمه نقدی می گردد.

در صورتی که شما مواد غذایی دارای بسته بندی در بار خود هستید، باید آن را در فرم های مربوطه اعلام کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که این اقلام را به میزانی که برای استفاده شخصی کافی باشند می توان همراه داشت.

دارو

به طور کلی برای وارد کردن دارو یا تجهیزات پزشکی قوانین بسیار سخت گیرانه ای وجود دارد و بهتر است در صورت عدم ضرورت هیچ گونه دارو یا لوازم پزشکی همراه خود نبرید.

برخی از شرایط ورود این اقلام به استرالیا عبارتند از:

  • دارو تنها برای مصرف شخصی یا اعضای خانواده درجه یک که همراه شما سفر می کنند باشد.
  • نسخه داروی مربوطه و نامه ای پزشک خود که نوع و میزان مصرف دارو را مشخص کند را همراه داشته باشید.
  • دارو را در جعبه اصلی خود همراه داشته باشید.
  • میزان دارو باید تنها به اندازه مصرف 3 ماه تان باشد.
  • در سایت سفارت استرالیا لیست داروهایی که باید در بدو ورود اعلام شوند آورده شده است. مسافر باید این لیست را به دقت مطالعه کرده و نوع دارویی که همراه دارد را اعلام کند.
  • داروهای تزریقی مانند هورمون های رشد نیاز به دریافت مجوزهای خاصی را دارند و یک پزشک استرالیایی باید میزان دسترسی شما به این داروها را مشخص کند. داروهایی مانند انسولین که برای استفاده شخصی باشند نیاز به دریافت مجوز ندارند.

گل و گیاه

وارد کردن بیشتر گیاهان زنده به استرالیا ممنوع است و تنها در صورتی اجازه وارد کردن آن ها را پیدا خواهید کرد که از وزارت کشاورزی استرالیا مجوز واردات داشته باشید.

وسایل مجاز و ممنوع الورود برای سفر استرالیاوارد کردن دانه های گیاهی نیز با محدودیت هایی رو به رو است و تنها در صورتی اجازه ورود این اقلام داده می شود که جزء لیست گونه های گیاهی مجاز باشند.

دانه های گیاهی باید بسته بندی تجاری داشته و عاری از هرگونه آلودگی (خاک، برگ، ریشه، اضافات حیوانی و غیره) باشند.

سایر اقلام

به غیر از کالاهای نامبرده، موارد دیگر مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس ها چرمی یا پشمی، هرگونه سنگ، صدف، فندک و غیره باید در فرم های مربوطه اعلام شوند تا از ضبط آن ها و جریمه شدن پیشگیری شود.

در صورتی که مسافر استرالیا هستید حتما به خاطر داشته باشید که قبل از بستن چمدان های خود به سایت سفارت رجوع کنید و لیست کامل اقلام آزاد، وسایل مجاز سفر استرالیا، ممنوعه و یا دارای محدودیت را مطالعه کنید و متعلقات خود را بررسی کنید تا از بروز هرگونه مشکل در فرودگاه جلوگیری کنید.

2.8 5 votes
امتیازدهی به مقاله

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید

    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments