تحصیل در رشته های فنی‌ حرفه ای در استرالیا
خواندن 3دقیقه

دوره های فنی حرفه ای در استرالیا شامل طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی می‌باشد که به نوعی با دوره های فنی حرفه ای در ایران معادل است با این تفاوت که دوره های فنی و حرفه ای در استرالیا پس از سن 18 سالگی و در کالج‌ها قابل دسترسی می‌باشد.

فراگیری در بخش فنی و حرفه ای در استرالیا بیشتر جنبه عملی دارد و هزینه تحصیلی در این بخش مقرون به صرفه تر از دانشگاه می‌باشد.

شرایط تحصیل در دوره های فنی حرفه ای در کشور استرالیا

 

استرالیا در رشته های فنی حرفه ای بسیار قوی بوده به طوری که بعد از اتمام دوره های فنی حرفه ای شغل ها مرتبط زیاد با درآمد بالا در انتظار شما خواهد بود. بعد از گذراندن این دوره ها شما میتوانید بلافاصله شاغل شوید یا به فکر ادامه تحصیل باشید.

طول دوره های فنی حرفه ای

طول دوره های تحصیلی در بخش فنی و حرفه ای در استرالیا از 3 ماه تا 2 سال می‌باشد که پس از اتمام دوره به دانشجویان مدرک دیپلم (Diploma) و یا گواهینامه پایان دوره (Certificate) ارائه می‌شود که با داشتن این مدرک ورود به بازار کار آسان تر خواهد شد.

دوره های آموزش فنی حرفه ای در استرالیا شامل موارد زیر می‌باشد:

  • صنعت گردشگری
  • مهندسی و ساخت
  • هنرهای تجسمی
  • برنامه نویسی کامپیوتر
  • خدمات اجتماعی
  • آرایشگری و طراحی لباس

بخش فنی حرفه ای توسط هر دو موسسات خصوصی و دولتی ارائه می‌شود.که به شرح زیر می باشد:

بخش دولتی:

(فنی و تحصیلات تکمیلی) Tafe-Technical & Furthez Education
بزرگترین بخش از سیستم تحصیلی استرالیا است و سالیانه هزاران دانشجوی بین المللی جهت تحصیل در این بخش به استرالیا می‌آیند.

فنی حرفه ای در استرالیا

به طور متداول دانشجویان بین المللی در پایان دوره های  TAFE یا همان فنی و حرفه ای با معادل سازی واحد‌های تحصیلی گذرانده شده در این بخش به مقطع آموزش عالی و دانشگاه ها راه پیدا می‌کنند و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به اتمام می‌رسانند.

در پایان دوره های یکساله و یا دو ساله این بخش تحصیلی دانشجویان موفق به ادامه تحصیل در سال دوم و یا سوم مقطع کارشناسی می‌شوند.

بخش خصوصی:

موسسات خصوصی می توانند موسسات کوچکی باشند که رشته های محدودی را به صورت تخصصی تدریس کنند و یا می توانند موسسات بزرگی باشند که مشابه TAFE طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را ارائه دهند.

هزینه تحصیلی در این بخش بین  5،500 تا 18،000 دلار استرالیا در سال می باشد.

ورودی رشته های مختلف در بخش فنی و حرفه ای متفاوت است ولی به طور متداول داشتن دیپلم دبیرستان و مدرک زبان برای اکثر رشته ها الزامی است.

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید