رشته میکروبیولوژی در استرالیا
خواندن 3دقیقه

رشته میکروبیولوژی مطالعه موجودات زنده ای بسیار کوچکی است که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند.این موجودات شامل تک یاخته ها،جلبک ها،قارچ ها،باکتری ها و ویروس ها می باشند.

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در استرالیا

میکروبیولوژی یکی از مهمترین رشته های علوم زیست شناسی می باشد که نه تنها از علوم پایه زیست شناسی  است که برای ما درکی از اصول شیمیایی و فیزیکی در پشت فرآیند های زندگی به ارمغان می آورد بلکه علم بیولوژیکی کاربردی است که با جنبه های پزشکی، کشاورزی، بیوتکنولوژی، تکنولوژی غذایی و کنترل آلودگی در ارتباط است.

در رشته میکروبیولوژی با تنوع جهان میکروب ها، نحوه عملکرد و رشد آنها، ژنتیک و تعامل آنها با سایر موجودات را مطالعه خواهید کرد.

دانشگاه های میکروبیولوژی در استرالیا

در اکثر دانشگاه های استرالیا میکروبیولوژی به عنوان زیر شاخه ای از علوم پایه Science  ارائه می شود.دانشگاه گریفیث یکی از دانشگاه هایی است که لیسانس علوم پایه ( زیرشاخه میکروبیولوژی و زیست شناسی سلولی مولکولی ) را که یک برنامه سه ساله است ارائه می کند.

برای مقاطع کارشناسی ارشد و مقاطع بالاتر معمولا این رشته به صورت تحقیقاتی ارائه می شود.

رشته بیوتکنولوژی در واقع ترکیب رشته زیست شناسی مولکولی، شیمی پروتئین و میکروبیولوژی کاربردی است که برای توسعه پزشکی، غذا و فراتر از آن می باشد که در دانشگاه مک کواری و RMIT و البته بسیاری از دانشگاه های دیگردر مقطع فوق لیسانس ارائه می شود.

بازار کار و فرصت های شغلی رشته میکروبیولوژی در استرالیا

فارغ التحصیلان این رشته در بخش های پیشرفته صنعت بیوتکنولوژی، بیوانفورماتیک و در زمینه های مختلف میکروبیولوژی و علوم غذایی می توانند کار کنند.این مهارت ها در بخش های مختلف بیوتکنولوژی جز مشاغل مورد نیاز استرالیا محسوب می شوند.

کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی (میکروبیولوژی بالینی)، در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها و یا شرکت های بیوتکنولوژی می توانند کار پیدا کنند.

فرصت های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان میکروبیولوژی در استرالیا وجود دارد.

فارغ التحصیلان می توانند در سازمان های آموزشی و تحقیقاتی مانند مدارس، دانشگاه ها، بخش های کشاورزی و بیوتکنولوژی کار کنند و در تحقیقات کاربردی و پایه ای شرکت نمایند.

فارغ التحصیلان این رشته همچنین میتوانند حرفه خود را میکروبیولوژی پزشکی در بیمارستان ها، آزمایشگاه های پاتولوژی خصوصی و خدمات بهداشتی درمانی شروع کنند یا حتی به عنوان کارگزار فنی در آزمایشگاه ها مشغول به کار شوند.

در سال های اخیر فرصت های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان میکروبیولوژی در استرالیا ایجاد شده است.

درآمد رشته میکروبیولوژی در استرالیا

درآمد متوسط یک میکروبیولوژیست در استرالیا ساعتی 29 دلار است که درآمد سالانه ای برابر 60 هزار دلار خواهد بود.

2.5 4 votes
امتیازدهی به مقاله

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید

    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments