6 گام طلایی جهت آمادگی برای تحصیل در استرالیا
خواندن 1دقیقه

شما می توانید با استفاده از لیست زیر و انجام دادن آنها به ترتیب اشاره شده، خود را برای تحصیل در استرالیا آماده کنید. می توانید پس از انجام هر یک مراحل جلوی آن یک تیک بزنید:

 

  • تا سه سال پیش از رفتن به استرالیا و ثبت نام در دانشگاه

قبل از هر اقدامی باید به تحقیق در مورد دانشگاه مطلوب در استرالیا بپردازید. تقریباً تمامی دانشگاههای استرالیا نیاز به نمره زبان (عموماً آیلتس IELTS) دارند و شما می توانید از طریق سایت www.ielts.org به لیست موسسات آموزشی استرالیا و نمره زبان مورد نیاز آنها دسترسی پیدا کنید. این کار نقطه شروع مناسبی برای یافتن دانشگاه مطلوب است.

 

  • 15-18 ماه قبل از ثبت نام

تلاش کنید تا در تحصیل خود در دانشگاه فعلی و مقطعی کنونی تان نمرات خوبی کسب کنید. سپس سعی کنید تا از طریق نزدیک ترین مرکز آزمون آیلتس برای این امتحان ثبت نام کنید. بسته به تاریخ امتحان، برای آن برنامه ریزی کنید. با جستجو در سایت دانشگاههای مدنظرتان متوجه شوید که هر کدام چه نمره زبانی را می پذیرند. بر این اساس می توانید برنامه ریزی خود برای آزمون زبان را به شکل بهتری انجام دهید. در انتخاب دانشگاههای مدنظرتان می توانید از سایت سازمانهایی مانند Study in Australia نیز مشورت بگیرید.

 

  • 12-14 ماه پیش از ثبت نام

پس از گذراندن امتحان زبان و دریافت نمره خود، دو حالت وجود دارد. اگر نمره دلخواه را کسب کردید می توانید وارد مرحله بعدی شوید. در غیر اینصورت سعی کنید در امتحان بعدی شرکت کرده و در این فاصله بیشتر به آماده سازی خود برای امتحان مشغول شوید.

در صورتی که چندین دانشگاه مختلف را انتخاب کرده اید، در کامپیوتر خود برای هر یک از این دانشگاهها یک فولدر (پوشه) مخصوص درست کرده و تمامی اطلاعات مربوطه، مکاتبات و فرمهای مورد نیاز هر دانشگاه را به طور منظم در آنها ذخیره کنید. تمامی فرمهای دانشگاهها را به دقت مطالعه کنید. هر دانشگاه ضرب الاجل مخصوص به خود را برای دریافت درخواستهای دانشجویان خارجی دارد بنابراین این تاریخها را در تقویم خود و همچنین در هر یک از پوشه های دانشگاهی ذخیره کنید تا حواستان به تاریخها باشد.

 

  • 10-12 ماه پیش از ثبت نام

فرمهای دانشگاههای مورد نظرتان را به همراه درخواستهای کمک مالی و بورسهای مربوطه به دقت آماده و تکمیل کنید. در عین حال لیستی از مدارک مورد نیاز برای ویزا آماده کرده و یا از مشاوران متخصص آن را دریافت کنید.

 

  • 6-9 ماه پیش از ثبت نام

از میان دانشگاههایی که در آنها پذیرفته شده اید یکی از انتخاب کرده و از طریق مکاتبه با آن دانشگاه به تکمیل سایر مراحل اداری بپردازید. شاید در این مرحله لازم باشد که برای خوابگاه یا مکانهای دیگر اقامتی اقدام کنید. همچنین می توانید در صورت امکان از طریق وبسایت دانشگاه از افرادی که در همان دانشگاه و در رشته مد نظر شما درس می خوانند، اطلاعات بیشتری کسب کنید تا برای ورود به دانشگاه آماده تر شوید.

 

  • 3 ماه پیش از ثبت نام

مطمئن شوید که مراحل اداری درخواست ویزای شما به درستی طی می شود.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله

  وقت مشاوره رایگان

بیشتر بخوانید:

جهت گرفتن وقت مشاوره رایگان ، لطفا فرم زیر را پر نمایید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
جهت مشاوره تلفنی نیز میتوانید با شماره 02141406347 یا 09121258264 تماس بگیرید

    Subscribe
    Notify of
    0 نظرات
    Inline Feedbacks
    View all comments